El Departament de Salut "Marina Baixa" inclou diversos centres d'atenció primària i especialitzada: l'Hospital Marina Baixa, el centre d'especialitats de Benidorm, dos centres sanitaris integrats (l'Almassera de Tonda-La Vila Joiosa i La Nucia) i 27 centres d'atenció primària i consultoris auxiliars.
El model de qualitat del Departament perseguix un canvi cultural assentat en el compromís dels professionals per aconseguir la implantació de bones pràctiques que ens facen caminar cap a la millora contínua, consolidat pel lideratge de l'Equip Directiu i per la Unitat Funcional de Qualitat i Seguretat del Departament.
L'objectiu principal del nostre departament és millorar el nivell de salut de la nostra població de referència, garantint la continuïtat de l'assistència mitjançant la coordinació necessària entre els diferents servicis hospitalaris, i per descomptat amb Atenció Primària. Per a això volem potenciar unes polítiques de Qualitat i Seguretat basades en la millora contínua que ens permeten cobrir les necessitats i expectatives dels ciutadans. En definitiva, es pretén facilitar un sistema més segur, transparent i participatiu, posant a la disposició dels ciutadans informació sobre salut, infraestructures i servicis oferits; tractant de millorar la salut de la població amb una gestió eficaç dels recursos i cura del medi ambient. És innegable que la construcció d'un futur amb major qualitat de vida passa per millorar la salut i l'entorn on ens movem.
MISSIÓ, VISIÓ I VALORS
MISSIÓ
El Departament de Salut "Marina Baixa" és una organització sanitària pública primària/hospitalària, la fi de la qual és: "aconseguir una adequada atenció sanitària integral" de manera que es garantisca la continuïtat assistencial als nostres ciutadans. Al seu torn el departament té un clar compromís amb la gestió del medi ambient i la gestió dels recursos existents.
VISIÓ
Romandre en creixement continu tant en resultats en salut com en coneixements dels nostres professionals, per a aconseguir, de manera gradual, una millora en la satisfacció tant dels pacients com dels professionals.
VALORS
- El pacient és la nostra raó de ser, és el protagonista actiu del nostre treball.
- Millora contínua com a principal estratègia de treball.
- Assistència basada en el respecte, que no vulnere el principi d'autonomia dels pacients, aportant una informació clara, comprensible, suficient i adaptada a l'estrat cultural del pacient.
- Transparència. Organització convençuda de la necessitat de comunicació interna i externa, del que fa.
La política de Qualitat del Departament de Salut "Marina Baixa" se sustenta en tres pilars bàsics que són:
- Acords de Gestió. Venen donats per la Conselleria de Sanitat i estan alineats amb el Pla Estratègic de Gestió de la Comunitat Valenciana, estos al seu torn són firmats pels diferents servicis.
- Objectius d'Unitats i/o Servicis venen derivats de la detecció de problemes interns dels servicis.
- Objectius de les diferents Comissions que al seu torn han d'anar alineats amb les línies estratègiques del "Pla de Qualitat Intern del Departament".
Per a això ens basem en els següents principis:
- Millora contínua
- Assistència centrada en el pacient, tractant de satisfer les seues necessitats
- Presa de decisions basades en l'evidència
- Competència professional, fomentant la innovació i la formació del personal
- Prevenció de riscos de l'assistència, impulsant accions que eviten l'aparició d'errors o esdeveniments adversos.